Kuuntele lähetystä
Hki 89,7 MHz Tre 106,8 MHz Oulu 90,9 MHz
 
19.03.19 11:18

Brändikämppä 13.3.2019 vieraana Mika D. Rubanovitsch.

Brändikämppä – Mika D. Rubanovitsch: vastavirtaan, laadukkaasti.
Mitäpä jos hissipuheen tilalla olisikin ylivertainen myyntiprosessi, jossa asiakas ja myyjä oppii
tuntemaan toisensa? Näillä sävelillä Brändikämpän tämän viikon vieras, KTM, valmentaja ja
puhuja Mika D. Rubanovitsch on tahkonut itsensä myyntivalmentajien kärkeen.
Ruban taival valmentamisen parissa alkoi jo Hankkenilta valmistuttuaan. Ruban perustama
Preplabbet (joka on sittemmin jo myyty eteenpäin) tarjosi valmennuskursseja Hankkenin
pääsykokeisiin. Siihen maailman aikaan kova lupaus, rahat takaisin jos valmennuksen jälkeen
ei pääse kouluun opiskelemaan, oli ylivoimainen kilpailutekijä. Käytyään välillä muiden
alaisuudessa töissä, Ruba palasi oman yrityksen (tarkemmin isoisänsä perustaman Oy Imperial
Sales AB:n) leipiin valmennuksien pariin vuonna 2000. Ollessaan työelämässä, itse
yritysvalmennuksia ostamassa, Ruba sai arvokasta ensikäden tietoa, mikä yritysten
valmentamisessa oli hänen mielestään tehty väärin ja sitä epäkohtaa hän korjaa vieläkin.
Suunnilleen vuoden 2016 aikoihin Ruba ymmärsi millä voimalla sosiaalinen media ja social
selling tekivät tuloaan ja päätti ryhmittäytyä uudelleen. Nähdessään videoiden kasvavan
merkityksen Ruba haki innoitusta niiden tekemiseen mm. Venäjältä, jossa toisin kun voisi luulla,
on valtava filmiteollisuus. Sen hetkiseen yleiseen näkemykseen kuului, että pitää tehdä lyhyitä,
korkeintaan muutaman minuutin pituisia videoita. Tyylilleen uskollisena, Ruban ensimmäinen
video oli 45 minuuttia pitkä. Vastavirtaan vastaan, laadukkaasti.
Vaikka Ruba ei suoranaisesti tunnista tekemisessään mitään esikuvia bisnesmaailmasta tai
kirjallisuudesta, toteaa hän että joskus kannattaa kuunnella itseään viisampia. Toisaalta
nykyään hänen omaa mielipidettään on yhä useampi kysymässä. Hän toteaankin sen olevan
merkittävä etu trendien ja ja uusien tuulien aistiminen ensimmäisten joukossa.
Ruba kirjoittaa, kustantaa ja suurilta osin myy kirjansa itse. Ruba toteaakin itseoikeutetusti, että
Ruba on media. Ja korostaakin, että media ei voi olla kolme kuukautta ilmestymättä. Perinteinen
viisaus show up on ehdoton peruspilari sosialisen median henkilöbrändin rakentamisessa. Ruba
näki alusta lähtien lankojen omiessa käsissä pitämisen edun.
Hyvän median tekeminen, oli se sitten perinteistä tai digitaalista sosiaalista mediaa, vaatii paljon
työtä. Ruba povaakin yhteisömanagerien, ammattilaiset jotka hallitsevat niin sisällöntuotannon
kuin digitaaliset kanavat ja ymmärtävät myös bisnestä, olevan tulevaisuudessa kysyttyjä
osaajia. Ruba vertaa hyvää yhteisömanageria golfin cadeihin, mailapoikiin. Usein itsekin erittäin
hyviä pelaajia, cadit ymmärtävät niin itse pelin kuin myös välineet ja osaavat tukea pelaajaa
tarvittavalla tavalla.
Loppuun Ruba paljastaa oman mottonsa, tai paremminkin mantransa: sä osaat, sä pystyt, tän
takia sä oot treenannut. Kun maratonia juostessa ei pysty enää mihinkään muuhun, tähän
mantraan turvaudutaan ja jaksetaan painaa maaliin asti.

 

Nyt on sallittua notkua brändikämpällä! Petri Matero ja Davide Floreno jututtavat bisneksen ja luovien alojen kapinallisia, jotka ovat valinneet tekemisissään aina sen vähiten kuljetun polun. Täyttä asiaa, muttei liian vakavasti. Jalka aina tukevasti monitorilla!
Brändikämppä keskiviikkoisin klo 19 BusinessFM:llä. Tsekkaa myös Youtube ja podcast.
Brändikämpän oven aukaisee Mainostoimisto Miller & Lean
23.04.19 12:40

Vuoden radiojuontaja, vloggaaja Veronica Verho BusinessFM:n iltapäivävieraana.

Taannoisessa Radiogaalassa Vuoden 2018 radiojuontajana palkittu Veronica Verho kävi BusinessFM:n iltapäivälähetyksessä Juha Kakkurin vieraana kertomassa kuulumisiaan. Mariieveronicanakin tunnettu supersuosittu tähti kertoo ajatuksiaan mm. rakastamastaan radiotyöstä, vloggaamisesta ja tulevaisuuden haaveistaan. @mariieveronicaofficial

23.04.19 11:46

Helsingin tiimin huoltaja Isto Ojakangas, Team Rynkeby-God Morgon.

Isto Ojakangas toimii tulevana kesänä Pariisiin hyväntekeväisyyden merkeissä Pariisiin pyöräilevän Team Rynkeby-God Morgonin Helsingin tiimin ”etuhuoltossa”. Mitä kaikkea hänen tehtäviinsä kuuluu ja millaisia vinkkejä aiemmin myös pyöräilijänä tempaukseen osallistuneena hän antaa Team Rynkebystä kiinnostuneille, sen kuulet, kun kuuntelet tämän BusinessFM:n iltapäiväjuontaja Juha Kakkurin tekemän haastattelun. Joka kesäisellä Pariisiin suuntautuvalla pyöräilyllä kerätään varoja syöpään sairastuneiden lasten ja nuorten sekä heidän perheidensä auttamiseksi. Haastattelu on osa BusinessFM:n ja Team Rynkeby-God Morgonin hyväntekeväisyysyhteistyötä.

23.04.19 10:22

”DATAN MÄÄRÄ ON RÄJÄHTÄNYT KÄSIIN”- Pasi Holopainen (Equinix)

EQUINIX on maailman suurin DATAn käsittelyfirma,liikevaihto yli 5 miljardia euroa vuodessa.
Suomen toimitusjohtaja Pasi Holopainen kertoo miten 5G,IOT, ja älylaitteet ovat mullistaneet arkesi!
BusinessFm aamu Roni Malinen klo 6-10

23.04.19 09:56

IKKUNANPESIJÄ OLIKIN TOIMITUSJOHTAJA!

Mannerheimintieltä aamulla bongattu työmies kertoi miellyttävän tarinan.
BusinessFm aamu Roni Malinen klo 6-10 ark.

1 week ago
Aikajanakuvat

”Brexit nyt!” Handelsbankenin ekonomisti Janne Ronkanen tekee yhteenvedon juonenkäänteistä tähän asti.Mitä tapahtuu seuraavassa jaksossa? Pe klo 6.30 7.30
BusinessFM aamu Roni Malinen klo ... See more

LIKE
LOVE
HAHA
WOW
SAD
ANGRY
1 week ago
OlutFM 29.3.2019. Kuinka tärkeää mallasohra on oluen maulle? - BusinessFM

OlutFM BusinessFM:llä perjantaisin kello 10 sekä uusinnat pe klo 18 ja la klo 18. Heti uutisten jälkeen.
http://businessfm.fi/olutfm-29-3-2019-kuinka-tarkeaa-mallasohra-oluen-maulle/

Oluista puhuttaessa raaka-aineista usein korostuu humala-kasvin maut ja aromit. Kuitenkin veden jälkeen suurin oluen raaka-aine on ohramallas ja sen laatu on hyvin tärkeää laadukkaalle oluelle. ... See more

LIKE
LOVE
HAHA
WOW
SAD
ANGRY
« 1 of 259 »
NÄYTÄ LISÄÄ ›››
NÄYTÄ KAIKKI ›››
 
02.02.19 12:49

INNOVAATIOSTUDIO MITEN SYNTYY VAHVA PATENTTIHAKEMUS

Vieraana Patenttiasiamies Linda Norrgård.

SPONSOROITU
17.01.19 12:56

Vähälä Yhtiöiden käyttöön ensimmäinen Ivecon kolmiakselinen LNG-rekkaveturi Suomessa

Yhtiö haluaa tarjota asiakkailleen mahdollisuuksia ympäristöystävällisempään palveluun, saada ensi käden kokemusta tulevaisuutta varten ja pysyä kuljetusalan kehityksen kärjessä.

07.01.19 11:01

Minkälaista arvoa analytiikkapalvelulla voidaan tuottaa esimerkiksi asiakkaille, ja mitä se mahdollistaa palveluntarjoajan itsensä näkökulmasta?

External-facing analytiikka on palvelumalli, jossa analytiikkaa tarjotaan sisäisen organisaation lisäksi myös tärkeimmille sidosryhmille.

SPONSOROITU
14.12.18 16:40

Yritysautoilua edullisesti ja vähäpäästöisesti kaasuautolla

Biokaasun käyttö on kiertotaloutta parhaimmillaan, ja todellinen edelläkävijän valinta!
Fleet Innovationin toimitusjohtaja Sakari Viitanen kertoo minkälaiseen käyttöön suosittelee kaasuautoa. [Mainos]

SPONSOROITU
11.12.18 15:57

Datan käyttötarkoitus määrittää vaatimustason sen laadulle: Huonolaatuiseen dataan perustuvat päätökset näkyvät suoraan yrityksen tuloksessa.

Operatiivisen analytiikan edellytys on luotettava data: jos yrityksen kuluttama tieto ei ole laadukasta, asiakkaille asti näkyvät tärkeimmät päätökset ovat helposti vääriä, tai niitä tehdään väärissä paikoissa väärään aikaan.

Perspective

13.11.18 11:29

Hyvinvointia sähköllä – visio 2030: Puhdasta sähköä auringosta ja tuulesta

Mutta entä jos ei tuule eikä paista? Kuuntele Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry:n toimitusjohtaja Olli-Heikki Kyllösen vastaus, kuinka tilanne hoidetaan. Toimittaja NN haastattelee.

JOHTAMINEN

22.12.17 14:15

Tero J. Kauppisen radioblogi johtajuudesta. Osa 16: Onko johtamisbrändisi kohdallaan?

Kuuntele ohjelma ja saat selkeän kahdeksan askeleen prosessin oman johtamisbrändin systemaattista kehittämistä varten.

Markkinointi

10.10.18 23:25

Menestysreseptejä markkinointiin ”Millaista satoa odotettavissa”. Sanna Laakkio

Business FM:n Menestysreseptejä markkinointiin -radioblogissa bloggaajina vuorottelevat Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki ja MARK, Suomen Markkinointiliiton toiminnanjohtaja Sanna Laakkio.

NÄYTÄ LISÄÄ ›››
NÄYTÄ KAIKKI ›››
 
15.10.18 12:22

BusinessFM etsii myyjää pääkaupunkiseudulle!

Haluaisitko mukaan vahvassa kasvussa olevan radioaseman myyntitiimiin? Oletko juuri sinä se henkilö, josta teemme tähtimyyjän?

01.10.18 08:36

WANTED: Hyväntahtoista myyntiä Dream Brokerilla

Oletko valmis mullistamaan yritysten viestinnän?

Dream Broker on Pohjoismaiden johtava online-video-ohjelmistoyritys. Visionamme on mullistaa viestintä hauskalla, luonnollisella ja tuottavalla tavalla videoilla. Online-video-ohjelmistoamme, Dream Broker Studiota, käyttää viestinnässä, johtamisessa ja oppimisessa jo yli 800 organisaatiota.

26.04.18 12:51

WANTED: Head of Sales & Business Development, Europe, Sievo

Growth inspires you and you want to take action?

This is your opportunity to get to play in the big leagues in an international setting as our new sales and business development star. Sievo Procurement Analytics SaaS is already used in multiple distinguished global companies such as Deutsche Telekom, Carlsberg, Fiskars, Schindler and Kellogg’s. You will be contributing to our ongoing growth in Central Europe – in our biggest market.

16.04.18 14:08

Jännittääkö työhaastattelu? Tässä 10 vinkkiä hyvään ensivaikutelmaan

Ensimmäinen työhaastattelu unelmiesi työpaikkaan saattaa olla todella jännittävä tilanne. 10 vinkkiä, joiden avulla voit välttää mokat ja tehdä hyvän ensivaikutelman.

28.03.18 14:26

Work goes happy 2018: Kaikilla työntekijöilläsi on perhe

Kuuntele, miten sinunkin organisaatiosi pääsee alkuun kokonaisvaltaisesti työntekijän hyvinvointia tukevan työympäristön rakentamisessa

NÄYTÄ LISÄÄ ›››

KUMPPANIMME